Ако никога не ви се е налагало да претърсвате наличности за лимитирани бройки, то по всяка вероятност няма да сте особено впечатлени от тази новина. Но от Amazon много допре познават потребителите си, ето защо въвеждат нов режим за някои продукти с голямо търсене и ниско предлагане. Според официалното изявление пред TechCrunch целта на новата опция е да помогне за предотвратяване на недостиг на запаси и скока на цените, причинени от артикулите с голямо търсене и ограничени количества. Целта на компанията е да сведе до минимум автоматизираните поръчки и да предлага тези продукти на “заслужили” и най-вече реални клиенти. Новата програма стартира в Съединените щати, като първите продукти бяха игровите конзоли PlayStation 5 и Xbox Series X.

Новата опция за поръчка ще позволи на клиентите да поискат покана за закупуване на артикули с голямо търсене, без това да означава допълнителни разходи. Добрата новина е, че не се нуждаете от Prime акаунт, за да изпратите заявка, но от Amazon все пак правят уточнението, че “няма да може да предостави” продукти на всички, които са изискали покана.

Може би най-важното е как от Amazon ще преценят дали профилът е легитимен, а не става въпрос за автоматично запитване. Според инструкциите компанията ще провери клиентите, като разгледа редица фактори, включително история на предишни покупки и кога е създаден акаунтът. Ако поканата на клиента за покупка бъде одобрена, той ще получи имейл с инструкции как да закупи артикула. Целта на този механизъм е да даде на клиентите на Amazon по-добър шанс да се сдобият с продукти с голямо търсене с ограничени количества, защото би трябвало да сведе до минимум недоброжелателните потребители, които дебнат за бройки, а след това ги препродават на по-високи цени, което се случва с игралните конзоли през последните години. Все още не са ясни сроковете, в които поканите ще станат валидни за други части от света, но от Amazon обещават това да е скоро.

Снимки: Unsplash/Amazon

Виж още: Колко често се търгуват онлайн личните ни данни?

Тагове: