Microsoft дърпа шалтера на своите официални магазини. След като стартира първия си физически магазин преди повече то 10 години, сега компанията затваря завинаги всички свои физически търговски локации по цял свят.
Обслужването на клиентите на Microsoft ще става дистанционно или от централата в САЩ.
Според Microsoft решението е взето, защото продажбите на софтуер и хардуер се движат все повече към онлайн сегмента, а физическите продукти в каталога отстъпват място на дигитални, включително във важни категории като продуктивност, развлечение и гейминг. Компанията твърди, че месечният трафик през официалния сайт на Microsoft, както и дигиталните Xbox Windows магазини наброяват 1.2 милиона души от 190 страни всеки месец.
Със сигурност и настоящата пандемия е показала на Microsoft, че продажбите и обслужването на клиенти могат да се извършват без физическо присъствие, а самите служители да работят от разстояние.
Трите най-големи магазина на Microsoft в Ню Йорк, Лондон и Сидни ще бъдат преработени в технологични хъбове, където посетителите да могат да се запознаят с историята на Microsoft и да разгледат различни продукти на компанията. В същото време Microsoft ще разшири възможностите на това, което можете да направите онлайн, като освен продукти и техническа поддръжка ще се предлага обучение и видео срещи с консултанти.
Виж още: Google преминава към расово неутрален код