![PlayStation™ The Concert идва в София за едно разтърсващо мултимедийно шоу](https://hicomm.bg/uploads/articles/202502/77950/300-mainimage-playstationthe-concert-idva-v-sofiya-za-edno-raztrsvashcho-multimediino-shou-publikvai-prez-fevruari-todor.jpg)
В този свят на противоречия няма много мнения, около които всички се обединяват, но все пак има едно, което е почти универсално: рекламите в YouTube са гадни. Искате да гледате видеоклип? Първо гледайте тази реклама. Искате да гледате друго видео? Гледайте тази по-дълга реклама. Можете ли да кликнете върху рекламата, преди да е свършила? Може би - обърнете внимание, за да разберете. Що се отнася до блокерите на реклами, YouTube прави всичко възможно да ги направи по-трудни, отколкото си заслужават.
Като се има предвид колко отблъскващи и напълно вредни за преживяването са рекламите, може да се чудите защо YouTube продължава да ги натрапва. Защо работи толкова усилено, за да направи YouTube още по-лош? Отговорът е много прост: тези омразни реклами на YouTube печелят пари. Много пари.
Финансовите резултати на Alphabet за четвъртото тримесечие разкриват, че рекламите в YouTube са събрали повече от 10.4 милиарда долара през тримесечието - за да сме наясно, това са 10 милиарда долара само за три месеца. Това е сравнително малка част от общия приход на Alphabet, който достигна 96 млрд. долара (отново за три месеца), но това е зашеметяваща сума за три месеца реклами в един видеосайт. Това е и нов рекорд, отбелязващ 14% увеличение спрямо рекламните приходи на YouTube през четвъртото тримесечие на 2023 г., които достигнаха 9.2 млрд. долара.
По време на обявяването на приходите главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай отдаде голяма част от този скок на изборите в САЩ, които се проведоха на 5 ноември 2024 г. Комбинираните разходи за реклами в YouTube от страна на Демократическата и Републиканската партия бяха почти двойно по-големи от тези, които те похарчиха на изборите през 2020 г., а само в деня на изборите над 45 милиона души са гледали свързано с изборите съдържание в YouTube.
Разбира се, възможно е да избегнете потока от реклами, като се регистрирате за абонаментната услуга YouTube Premium. Тя струва 14 долара на месец или 140 долара на година, което ни се струва прекомерна сума за YouTube.
Главният финансов директор на Alphabet Анат Ашкенази заяви, че компанията „продължава да отбелязва значителен ръст в абонаментните си продукти главно поради увеличаването на броя на платените абонати в YouTube TV, YouTube Music Premium и Google One“. За сведение YouTube TV е отделна стрийминг услуга, несвързана с YouTube Premium, чиято цена започва от 83 долара на месец.
Снимка: Unsplash
Виж още: AMD обеща 4К гейминг за всички със следващото си поколение видеокарти