Мнозина очакваха скок в онлайн продажбите по време на Черния петък заради коронавирус пандемията, но вече имаме представа точно колко голям е бил той. По данни на Adobe онлайн продажбите на Черния петък в САЩ са скочили с 21.6 процента на годишна база, за да достигнат впечатляващите 9 милиарда долара. Без изненада това е нов рекорд за Черния петък и анализаторите логично го приписват отчасти на нуждата да си останем у дома. Това е особено видно в онези щати, където има ограничения за семейните събирания в седмицата на Деня на благодарността – там продажбите на Черния петък са скочили с рекордните 265 процента.
Въпреки социалните промени тази година желанията на потребителите не са се променили значително. Потребителската електроника пак е доминираща, като най-много се търсят умни часовници, чиито продажби са скочили с 606 процента спрямо октомври. Умните колонки на Amazon Echo, слушалките Apple AirPods и телевизорите на Samsung, както и игри като Animal Crossing: New Horizons и Super Mario 3D All-stars доминират в класацията.
Значителен скок се наблюдава при хранителните продукти по време на Черния петък, които са скочили с 397 процента, а продуктите за лична хигиена – с 556 процента.
Въпреки всичко този Черен петък все още е на второ място по разходи след Cyber Monday от 2019 г., но Adobe очаква тази година Cyber Monday продажбите да скочат с поне 15 процента и да поставят нов рекорд.
Снимка: shutterstock
Виж още: Собствениците на iPhone 6s и първия iPhone SE остават без iOS 15