Наскоро YouTube разшири усилията си за блокиране на реклами, като от малък експеримент това се превърна в глобален старт. Този ход изглежда е имал известен успех, тъй като потребителите деинсталират софтуера в рекорден брой. Но може да се твърди, че той е имал и обратен ефект, тъй като още по-голям брой потребители се обръщат към по-добри блокери на реклами.

Според доклад на Wired стотици хиляди потребители са деинсталирали блокери на реклами през октомври, очевидно във връзка с агресивната политика на YouTube. В същото време данните показват, че рекорден брой хора инсталират и алтернативи, които няма да попаднат в мрежата на YouTube.

Кшищоф Модрас от Ghostery - един от най-популярните софтуери за блокиране на реклами в магазина за разширения на Chrome - казва, че през последния месец са наблюдавали три до пет пъти повече инсталации и деинсталации. Над 90% от потребителите, които са деинсталирали разширението, са посочили като причина за решението си неуспеха на софтуера в YouTube. Въпреки това компанията е отчела 30% увеличение на инсталациите в Microsoft Edge, като потребителите са се опитали да намерят подходяща алтернатива.

Друг блокер, AdGuard, заяви, че обикновено вижда около 6000 деинсталации на ден в Chrome, но между 9 октомври и края на месеца броят им е нараснал до 11 000 на ден, като е достигнал 52 000 на 18 октомври. Въпреки това платената версия на разширението изглежда е имунизирана срещу забраната на YouTube. Съобщава се, че според компанията, когато хората са разбрали това, броят на потребителите се е увеличил, достигайки до 60 000 инсталации на 18 и 27 октомври.

В момента изглежда, че репресиите на YouTube срещу блокерите на реклами карат хората да търсят по-добра алтернатива. Някои хора дори се обръщат към решения като Newpipe - подобен на YouTube уебсайт, който може да пуска видеоклипове от платформата без реклами.

Експерти от бранша като Модрас предупреждават, че усилията на YouTube да спре блокирането на реклами могат да доведат до по-сложни тактики за блокиране. На свой ред тези по-сложни методи биха могли да предизвикат създаването на непреднамерени дупки в сигурността.

Ако търсите алтернативи, разширения като uBlock Origin все още работят, когато се използват във Firefox. Adblock Plus също предложи някои предложения за това как да преминете през стената срещу блокирането на реклами. Съществува и вариантът да се възползвате от възможността и да платите за YouTube Premium.

Снимка: Unsplash

Виж още: Генеративният изкуствен интелект може да замени 300 милиона работни места

 

Тагове: