Facebook излезе с официално съобщение, с което опровергава скорошните слухове, че гигантът използва микрофоните на смартфоните на своите потребители, за да подслушва и записва разговорите им. Обвиненията към гиганта са за това, че така събраната информация се използва за предоставянето на директни реклами към потребителите на базата на разкрита за тях лична информация.

Сега Facebook категорично твърди, че "не използва микрофона на вашия смартфон, за да изготвя таргетирани реклами или да променя информацията, която виждате в новинарския поток". Рекламите са базирани само на профилите и интересите на потребителите, твърди социалната мрежа.

Скандалът започна след изказване на проф. Кели Бърнс, специалистка по масови комуникации от Университета на Южна Флорида, припомня Slash Gear. Тя твърдеше, че Facebook ѝ показва реклами на базата на проведени от нея разговори. Преподавателката не предложи конкретни доказателства, но заяви, че е тествала теорията си, като обсъжда различни теми по телефона си, след което вижда свързани реклами в социалната мрежа.

Това не е първият път, когато Facebook е замесен в подобен случай. Още през 2014 г. компанията предложи противоречива функция, при която мобилното ѝ приложение слуша за звуци от музика или тв предавания, идващи на заден фон. Тогава мнозина възразиха срещу това навлизане в личното пространство и Facebook разясни, че функцията няма да е активна по подразбиране.

Виж още: Instagram вече ще показва съдържание на база ваши харесвания, а не в хронологичен ред