От Vivacom обявиха, че ще са първият мобилен оператор в България, който ще намали размерите на наустойката при предсрочно прекратяване на договора по желание на потребителя. Промяната е резултат на съвместната работа между компанията и Комисията за защита на потребителите (КЗП), пишат от Vivacom. Припомняме, че преди месец КЗП се обърна към трите оператора, тъй като клиентите им трябва да заплащат твърде висока неустойка, ако решат да прекратят срочния си договор. До този момент неустойката е в размер на всички месечни такси, оставащи до края на договора.

От началото на следващата година, когато ще влязат промените във Vivacom, потребителите ще могат да спрат предсрочно договора си срещу три месечни такси по техния стандартен размер, независимо от продължителността на абонамента (12 или 24 месеца). В тези случаи, ако на абонатите е предоставена отстъпка от цената на абонаментните планове или от пазарната цена на закупени от тях устройства, те ще следва да възстановят и част от стойността на предоставените по договора отстъпки, съответстваща на оставащия срок на договора.

Новите условия по договорите ще се прилагат само за потребителите, които са физически лица и ще се реализират на два етапа, тъй като е необходима съществена промяна на счетоводната политика и софтуерни програми на телекома за администриране на услугите. Първият етап влиза в сила от 13 януари 2015 г. и предвижда максимална неустойка от 6 месечни такси при предсрочно прекратяване на договора, независимо от неговата продължителност. Вторият етап влиза в сила от 1 май 2015 г. и предвижда максимална неустойка от 3 месечни такси за всички договори за една или две години, като абонатите ще трябва да възстановят и използваните отстъпки за дългосрочен договор и субсидии за устройства, съответстваща на оставащия срок на договора.

Междувременно, до края на месец ноември всички клиенти на Vivacom ще бъдат информирани писмено чрез фактурите си, че предстоят изменения в общите условия на телекома.

Тагове: