Обикновено, когато Apple обявява своите тримесечни печалби, ще откриете цитат от главния изпълнителен директор Тим Кук, който поне споменава iPhone - в края на краищата, той представлява най-големият дял от тримесечните приходи на компанията. Този път обаче думата "iPhone" едва ли се появява в изданието на компанията, вероятно защото приходите от смартфони са далеч от миналата година.

През последните три месеца Apple спечели само малко над 31 млрд. долара, благодарение на продажбите на iPhone, спрямо обаче 37,6 млрд. долара за този период през 2018 г. Както може да се очаква, това имаше значителен ефект върху цялостния бизнес на Apple: миналогодишното тримесечие от януари до март беше най-доброто досега, но този път компанията е усвоила само 58 млрд. долара приходи. Това е забележим спад със сигурност, но очевидно все още е достатъчно, за да успокои Уолс трийт: Apple победи очакванията на анализаторите, което накара цената на акциите на компанията да се покачи с близо 5% в края на търговията във вторник.

Колкото и да е важнен хардуерът за Apple, крайна сметка компанията силно осъзнава, че най-голямата ѝ възможност за растеж е другаде: услугите. Основите като iCloud и Apple Music не са нищо ново, но компанията пусна своите абонаменти за новини през март и има за цел да подкара услугите си Apple TV + и Apple Arcade през тази година. Ще мине известно време, преди да видим какъв вид въздействие ще имат ексклузивните сериали и игрите върху печалбите на Apple, но засега не-хардуерният бизнес на Apple е изненадващо силен. запис за всички времена.

Казано по друг начин, Apple отчете че, че бизнесът с услугите ѝ нараства до 11,5 млрд. долара през това тримесечие.

Нека поставим тома в контекст: Кук не похвали iPhone в днешното представяне, но отбеляза, че iPad има „хитово тримесечие“, което води до приходи от 4.87 милиарда долара. Продажбите на Mac леко спаднаха спрямо същия период на предходната година до 5.51 млрд. долара, което до голяма степен бе компенсирано от драстично увеличените продажби на носене на Apple. (За тези, които държат точна сметка, Кук каза, че растежът в този сегмент е около 50%.) Освен iPhone, Apple всъщност е имала солидни тримесечни продажби на хардуер. Но ако обедините всички приходи, генерирани от хардуера, който не е iPhone, тази цифра все още е малка в сравнение с приходите от услуги.

И отново, това не включва нито едно от новите неща, които Apple чака тепърва - единствената нова услуга, която Apple пусна за публиката миналия месец беше нейната News + за 9.99 долара на месец, но тъй като всеки, който се регистрира, има безплатен месец, нищо от тези приходи не успя да влезе в сегашния отчет. Възможно е да не мине много време преди абонаментните приходи на Apple да засенчат напълно хардуера, който не се нарича iPhone.

Тагове: