Southwest Airlines, четвъртата по големина авиокомпания в САЩ, изглежда не е засегната от проблемната актуализация на CrowdStrike, която причини на милиони компютри т.нар. BSoD (син екран на смъртта), тъй като използва Windows 3.1. Проблемът с CrowdStrike наруши работата в световен мащаб, след като дефектната актуализация накара по-новите компютри да замръзнат и да спрат да работят, като се наложи много известни институции, включително летища и почти всички американски авиокомпании, включително United, Delta и American Airlines, да спрат полетите.
Windows 3.1, пусната през 1992 г., вероятно няма да получи никакви актуализации. Така че, когато CrowdStrike разпространи дефектната актуализация до всички свои клиенти, Southwest не беше засегната (защото поначало не е получавала актуализация).
Авиокомпаниите, засегнати от актуализацията на CrowdStrike, трябваше да приземят флота си, защото много от фоновите им системи отказаха да работят. Тези системи могат да включват планиране на полети на пилоти, записи за поддръжка, продажба на билети и др. За щастие проблемният ъпдейт не засегна системите на самолетите, което гарантира, че всичко във въздуха остава в безопасност и винаги е под контрола на пилотите им.
Компанията Southwest често е критикувана за остарелите си системи, но в случая именно старата, но доказана операционна система я спасява (и нейните клиенти) от стреса, който изпитват повечето други авиокомпании. Въпреки това пътниците на Southwest не останаха 100% незасегнати от срива на CrowdStrike, тъй като много летища също се сблъскаха с проблеми със системата.
Освен Windows 3.1 Southwest използва и Windows 95 за своята система за планиране на персонала. Това е по-нова операционна система - с около три години по-млада от Windows 3.1 - но е древна в сравнение с днешните технологии. Много от служителите на авиокомпанията вече се оплакват от нея.
Въпреки това глобалното прекъсване на работата на CrowdStrike може да възпре Southwest от обновяване на системите. Тези системи не получават ъпгрейди, така че компанията е сигурна, че никога няма да получат такъв и да предизвикат неочакван срив, който може да наруши работата. В края на краищата, както се казва: „Ако не е счупено, не го поправяй“.
Но тъй като компютрите остаряват и се нуждаят от подмяна, на авиокомпанията може да се наложи скоро да обнови системите си. Един потребител на X предложи компанията да премине към Windows XP - той също вече не се актуализира, а и може да работи с приложения за Windows 3.1 чрез режим на съвместимост.
Снимка: Unsplash/Wikimedia Commons
Виж още: AI браншът се нуждае от 600 милиарда долара годишно, за да покрие търсенето си на мощен хардуер