Амбициозният нов план за растеж ще накара Xiaomi да се насочи директно към Apple, като се стреми да изпревари компанията от Купертино, за да се превърне в най-голямата премиум марка смартфони в Китай.

Това следва новините, че рекордните продажби на iPhone 13 в Китай показаха, че Apple заема челното място в страната през четвъртото тримесечие, постигайки най-високия си досега дял от пазара на смартфони в страната.

Xiaomi се издигна до известност, като по същество се стремеше да бъде „китайската Apple“ с доста категоричен подход.

Компанията продава телефони Mi и таблети Mi Pad, инсталира скинове на Android, за да имитира външния вид на iOS, копира маркетинговите материали на Apple, подражава на основните презентации на калифорнийската компания, а основателят и главен изпълнителен директор на компанията Лей Джун не само започна да носи дънки и черно поло, но дори използва фрази като Джобс.

Тогавашният шеф на дизайна на Apple Джони Айв не беше впечатлен, когато Xiaomi нагло копира дизайна на iPhone X, чак до забележителния прорез. Компанията направи същото с iPad mini. Въпреки че днес Xiaomi донякъде се е придвижила отвъд кражбата на дизайна и имената на продуктите на Apple, Лей Джун все още има за цел да се конкурира директно с iPhone, съобщава South China Morning Post.

„Китайският технологичен гигант Xiaomi Corp ще засили предизвикателството си към Apple, като се съсредоточи върху сегмента от висок клас на световния пазар на смартфони“, според основателя и главния изпълнителен директор на компанията Лей Джун.

„Целим да се сравним напълно с Apple по отношение на продукти и опит и да станем най-голямата марка на Китай от висок клас през ледващите три години“, казва Лей. Той описа конкуренцията на арената за смартфони от висок клас като „война на живот и смърт“, завършва ежедневникът.

Едно предимство, което Xiaomi има пред Apple, е мащабът на физическото му присъствие в Китай – и компанията възнамерява да надгради това.

Xiaomi обяви амбициозна програма за инфраструктура за търговия на дребно, която ще позволи да пусне 20 000 нови магазина за търговия на дребно през следващите три години в провинциален Китай: районът, който представлява 70% от вътрешния пазар на смартфони. В момента Xiaomi оперира с мрежа от повече от 10 000 магазина в цялата страна.

Снимка: Xiaomi

Виж още: Neuralink е провалът на Илон Мъск, за който той не иска да разберете

 

Тагове: