С вид на предаден от свой човек главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг отвърна на съоснователя на компанията Крис Хюс и неговия брутален призив регулаторите да разделят Facebook, Instagram и WhatsApp.
„Когато прочетох това, което той написа, основната ми реакция беше, че той сякаш казва, че ние не правим нищо, за да помогнем за решаването на тези въпроси. Mисля, че ако това, за което се интересувате, е демокрацията и изборите, тогава ще искате компания като нас да може да инвестира милиарди долари годишно, както ние го правим, в изграждането на наистина напреднали инструменти за борба с намесата в изборите", казва Марк Зукърбърг пред France Info, докато бе в Париж за среща с френския президент Еманюел Макрон.
Аргументът на Зъкърбърг се свежда до идеята, че специфичните проблеми на Facebook с неприкосновеността на личния живот, безопасността, дезинформацията и речта няма да бъдат директно решени чрез разбиване на компанията, а това всъщност ще попречи на усилията му да защити социалните си мрежи. Семейството от приложения на Facebook теоретично биха имали по-малко икономии, когато инвестират в технологии за безопасност като изкуствен интелект, който да забелязва ботове, разпространяващи съдържание за дезинформация на избирателите.
Хюз твърди, че „силата на Марк е безпрецедентна и неамериканска” и че неимоверните активи на Facebook го правят толкова доминиращ, че възпира конкуренцията. Призивът отразява и позицията на други ранни шефове, като първия президент на Facebook Шон Паркър и ръководителя по растежа Шамат Палихапития, които се тревожеха за това, как социалната мрежа, която изграждат, влияе върху обществото.
Но Зукърбърг твърди, че размерът на Facebook е от полза за обществото.
Виж още: Новият редизайн на Facebook с големи промени за iOS и настолните компютри (СНИМКИ)
„Бюджетът ни за безопасност тази година е по-голям от общия приход на нашата компания, когато станахме публични по-рано през това десетилетие. Tова се дължи на факта, че успяхме да изградим успешен бизнес, който може да подкрепи такива инициативи. Знаете ли, че ние инвестираме повече в безопасност, отколкото всеки друг в социалните медии?”, заявява Зъкърбърг пред журналисти.
„Хюз изказа много специфична идея за разпадане на компанията, за да се решат някои от социалните проблеми, с които се сблъскваме”, продължава Зъкърбърг. „Начинът, по който гледам на това, е, че наистина има такива проблеми. Съществуват реални проблеми около вредното съдържание и намирането на точния баланс между изразяване и безопасност, за предотвратяване на намеса от страна на изборите, за неприкосновеност на личния живот.”
„Но разбиването на компанията няма да ги реши автоматично.”