Калифорнийската компания Aeros разработва нова конструкция на дирижабъл, която ще позволи да бъде решен един от основните проблеми за този тип летателни средства - постигане на по-ниска стойност на полета и пестене на скъпото гориво. Фирмата залага на използването на системата Control of Static Heaviness (COSH). Нейни съставни части са твърд корпус на дирижабъла и набор от херметически затворени резервоари с хелий.

Компанията ще проведе изпитания с първия от този вид летателни апарати през 2012-2013 г. Дирижабълът Pelican с дължина 70 м и обем 183 000 куб. м е финансиран по програмата Walrus на DARPA. Целта е създаването на транспортен дирижабъл, който ще може да превозва цял батальон войници. Използването на традиционните методи за строеж на подобна машина позволяват създаването само на огромни апарати с големи размери, които не са способни да се издигат на по-голяма от 3 километра височина.

 

Тагове: