Изчезването на полет MH370 на малайзийските авиолинии показа на широката общественост едно нещо: технологията за проследяване на граждански самолети не е толкова всеобхватна и изпипана, както мнозина може би са смятали. Сегашните радари не разполагат с глобално покритие и ако предаването на сигнал е неуспешно (както е в случая с полета на малайзийските авиолинии), не може да се направи почти нищо.

Automatic Dependent Surveillance Broadcast (ADS-B) обещава да подобри нещата. Aireon (дъщерно дружество на Iridium Satellite) ще вгради ADS-B в сателитите, обещавайки глобален обхват (скок от 10 до 100 процента покритие). Дружеството ще използва 66 от "Iridium Next " Low Earth Orbit (LEO) сателитите, което ще му позволи да обхване дистанционно и океанските региони извън обсега на настоящите системи.

Между другото една услуга, която се разработва от известно време, наречена Aireon Alert, ще позволи на спасителните служби да видят местоположението и последната писта, на която е бил всеки самолет, оборудван с ADS-B. Aireon Alert трябва да стартира през 2017 г.

 

Виж още: Линии в Казахстан – сателитни снимки показват над 50 геоглифа в Западна Азия