Ако някой не е знаел за тактиките, които използва Amazon, за да диктува събитията в онлайн пазаруването, този новопоявил се доклад би трябвало да отвори очите на всички.
Според Bloomberg Amazon глобява всички свои търговци, които предлагат стоките си по-евтино в други сайтове. Ако открие такава стока, компанията изпраща съобщение до търговеца, включващо сравнение и уведомление, че продуктът е с понижена цена и вече ще е по-трудно да бъде закупен от сайта.
Bloomberg твърдят, че тази практика е започнала още през 2017, но сега уведомленията са станали по-чести. Самата глоба се състои в това да бъде махнат Buy now бутонът до съответния продукт. Макар че той все още може да бъде закупен, допълнителните стъпки биха могли да понижат интереса на купувачите.
Междувременно Amazon държи малко под половината онлайн пазар в САЩ и се разраства с всеки ден, което значи, че търговците имат все по-малко опции къде да продават продуктите си. Тази практика може и да поддържа ниските цени в Amazon.com, но определено не създава здравословни условия за търговците и конкуренцията.
Вижте още: Apple с големи продуктови промени на официалния си сайт