Робот може да проектира, конструира и тества обекти, направени от сгъната хартия, като самолети или други форми, по-добре от човек, ако му се предоставят същият брой опити.
Лабораториите за роботи могат да тестват и проектират материали много по-бързо от хората, но те често разчитат на компютърни симулации, за да намалят реалните тестове за робота. Това обаче не работи, когато се тестват обекти, които са трудни и скъпи за компютърно моделиране, като например течности или деформируеми материали като хартия.
Изграждането на хартиени самолети е сравнително лесно начинание. Лист хартия се сгъва във формата на самолет, стрела или ракета и след това се хвърля с ръката. Различните проекти на любители и инженери показват, че различните форми могат да имат забележително различни характеристики - някои от тях летят само на кратко разстояние, преди да се разбият на земята, докато други могат да се издигат много по-дълго време и да изминат много по-голямо разстояние. Предишни изследвания показаха, че конструирането на хартиени самолети с цел увеличаване на времето за полет и разстоянието обикновено е процес на проба-грешка. В това ново усилие изследователският екип създава робот, който да извършва процеса вместо тях.
Работата включва създаване на софтуерно приложение, което можеше първо да създаде плановете за хартиен самолет. След като проектът е завършен, приложението изпраща плана на роботизирана ръка, която рисува и/или изрязва плана върху един лист хартия (който първо изважда от купчина). След като самолетът бъде изрязан, роботизираната ръка сгъва хартията в правилната форма и (ако е необходимо, залепва и части), след което го поставя на пускова установка. Изстрелващото устройство ускорява самолета и го изпраща във въздуха през тестова площадка. Изследователите поставят камера на място, за да запишат всички полети, и след това провеждат статистически анализ, за да проучат връзката между дизайна на самолета и неговите характеристики.
След като техният робот създал и пуснал повече от 500 самолета (изработени от над 50 проекта), екипът предполага, че процесът на автоматизиране на такива тестови полети може да се приложи при проектирането на реални самолети.
Снимка: Unsplash/Ruoshi Liu/Columbia University
Виж още: Навсякъде, където има камера, има риск: милиарди потребители са изложени на нежелано наблюдение