LG обяви намаляване на приходите в размер на цели 15% за последното тримесечие. Според анализатори от Южна Корея основната причина за подобен спад са ниските продажби на OLED телевизори, съобщава Zdnet.
Припомняме, че LG вече търпи загуби от мобилния си бизнес в продължение на няколко години. Тоест ако компанията не промени нещо в начина, по който продава OLED телевизори, има реален шанс два от най-важните ѝ бизнеси да започнат да я дърпат надолу.
Според анализаторите търсенето на OLED телевизори е спаднало значително през първата половина на 2019 година. IHS твърди, че LG е продала 500 хиляди OLED телевизора през първата половина на 2017 година, което за въпросния период е увеличение с 97% спрямо същия за предходната година. За същия период на 2018 година корейският гигант е продал впечатляващите 1.06 милиона OLED телевизора, или увеличение със 112%. За първата половина на 2019 година компанията всъщност отново бележи увеличение в продажбите – 1.27 милиона OLED телевизора. Според анализаторите 20%-ното увеличение обаче означава, че пикът в търсенето на OLED модели при моментните цени и предлагане е преминал.
Пониженото търсене е свързано и с директен конкурент – QLED телевизорите на Samsung. Според IHS за първата половина на 2019 година Samsung е продал над 2 милиона QLED телевизора.
Прочети още: Forbes публикува класация за най-скъпите футболни отбори за 2019 година
Анализаторите допълват, че LG ще трябва да промени моментния бизнес модел на OLED телевизорите си. Към днешна дата LG предлага само една година гаранция, като потенциалните проблеми с burn-in (изгаряне) не са част от гаранцията. С други думи, ако се появи burn-in проблем, виновен ще бъде клиентът.
Според мнозина по неофициален път LG предлага помощ на засегнатите от burn-in, като компанията дори подменя приемниците на клиенти със сериозни „изгаряния“.
Припомняме, че LG е водещият играч при OLED телевизорите и освен че е производител на собствени приемници, клиенти на компанията са гиганти като Sony, Panasonic и Philips.
По думите на анализаторите LG трябва да следва стъпките на Samsung – а именно по-агресивен ценови модел, адекватна и масирана рекламна кампания и избор между по-голям пазарен дял и чиста печалба. Естествено и по-добри гаранционни условия за желаещите да инвестират в OLED приемници.