През последните няколко десетилетия Mattel води похвалната инициатива да изчисти образа на любимата кукла на поколения момичета, Барби, от патриархалния имидж на домакиня и добра съпруга без стремежи за реализация.
Барби стимулира момичетата да станат полицаи, пожарникари и програмисти, а последният комплект я поставя в ролята на предприемач. Новата Барби разполага с таблет и смартфон и е облечена официално. Консултанти по проекта са CIO (Chief Inspirational Officer) партньори на Mattel, сред които основателките на Girls Who Code и Rent the Runway.
Промоцията на куклата започва с хаштага #unapologetic. Представител на Mattel споделя, че целта на проекта е да възпитава момичетата на предприемчивост и бизнес мислене от най-ранна възраст.
А знаете ли, че дизайнерът на оригиналната Барби защитава нереалистичните й пропорции?