Carlsberg използва изкуствен интелект, за да направи естествено вкусната бира още по-добра.
Изследователи от датската компания, един от най-големите пивовари в света, използват съвременни сензори и анализи, за да идентифицират и предскажат вкусовете по-бързо. Техният проект за AI беше очертан в понеделник в блога на Microsoft, която предоставя на компанията облачни услуги.
Целта на вкусно звучащия проект за AI е създаване на каталожни аромати за всяка извадка. Това ще помогне на пивоварите да бъдат по-ефективни при изследване на вкусовите комбинации, което от своя страна ще ускори производствения процес и ще увеличи желанието ви да се запасите с бирата на Carlsberg в хладилника.
Проектът се очаква да продължи три години и е само на шест месеца, затова все още не е имал конкретни резултати. Все пак AI на Carlsberg изглежда развива някои фундаментални "вкусове" и вече може да разграничи различните видове тъмна и светла бира. Изследователите вече усъвършенстват програмата, за да улеснят използването ѝ от специалистите за пивоварство.
"Не съществуват бързи тестове за определяне на вкусовите съединения в напитките, но за нас е изключително важно да направим това, за да гарантираме, че Carlsberg ще продължи да развива бира с възможно най-високо качество", казва Йохен Фостър, професор в изследователската лаборатория Carlsberg. "Също така имахме неочаквано положителна маркетингова полза от работата с изкуствен интелект."
Експериментите на Carlsberg не са първият път, когато пивоварен концерн използва AI, за да си помогне със своя занаят. Brewer IntelligentX използва технологията, за да получи обратна информация от потребителите на Facebook за бирите си, и се надява, че AI в крайна сметка ще помогне да спечели позиции на пазара за бира, като изпипа рецептите си.