Канадски стартъп за въздушни превози на товари, наречен Ribbit, планира да тества безпилотни полети за доставки в отдалечени райони на страната, съобщава Northern Ontario Business. Компанията е подписала договор на стойност 1.3 млн. долара с Transport Canada и Innovative Solutions Canada за започване на автономни тестови полети "през следващите 12 месеца", съобщават от компанията.

"Много селски и отдалечени райони се обслужват от по-големи самолети, които летят рядко", заявява главният изпълнителен директор Карл Пиджън в съобщение за пресата по-рано този месец. Ribbit използва по-малък самолет и използва автономността, за да промени драстично икономическите показатели на този самолет. Това ни позволява да предлагаме надеждни услуги на следващия ден или на два дни и да подобряваме веригите за доставки."

Компанията започва с малки самолети за двама пътници от развлекателен тип. Тя планира да премахне седалките, за да освободи място за товари, след което да направи самолета напълно автономен, използвайки софтуер и хардуер за дистанционно управление. Идеята започва като проект на студенти от Университета на Ватерло, сред които съоснователите Джереми Уанг и Карл Пиджън. Ribbit заяви, че неговият самолет ще използва дистанционни пилоти, които да следят напредъка, да комуникират с ръководителите на въздушното движение и като цяло да осигуряват резервен вариант.

Компанията вече е подписала договори с търговци на дребно и едро, включително местни предприятия, които обслужват провинцията. Целта е да се запълни търсенето на навременни доставки на храни, медицински изделия и др. "Целта е наистина да се опитаме да подобрим транспортната връзка, така че да можем да доставяме храни и други бързо развалящи се продукти, чувствителни към времето стоки, медицински консумативи и т.н. в тези общности на по-ниска цена за крайния потребител, по-надеждно и по-често", казва Уанг пред Northern Ontario Business.

В тази област вече има редица конкуренти, най-вече Xwing, който вече е извършил автономни търговски товарни полети от врата до врата. Тази компания използва много по-големи самолети, а именно преоборудвани самолети Cessna Grand Caravan 208B, оборудвани със софтуера за автоматичен полет на Xwing. Друг конкурент в тази област е Reliable Robotics (основана от бивши инженери на SpaceX и Tesla), която също е провела успешни тестове за дистанционно пилотирани товари.

Ribbit е по-малка от тези играчи, но познава добре клиентите си и региона. "Независимо дали става въпрос за въздушни товари, наблюдение на активи или морско патрулиране, ние сме идентифицирали няколко приложения на технологията", казва Уанг. "Клиентите оценяват нашата способност да разбираме техните операции в дълбочина, а след това да ги преосмисляме с помощта на автономността."

Снимка: Ribbit

Виж още: Време ли е климатикът да мине на следващото ниво?