Едва ли си представяте, че малък немски стартъп ще се нуждае от огромен самолет - но животът винаги има с какво да ви изненада. Оказва се, че 1 брой Airbus A380 вече е собственост на малко известен стартиращ превозвач, наречен Global Airlines. Самолетът в действителност е придобит от германската инвестиционна компания Doric Aviation, която разполага с 14 самолета A380 - 13 от тях летят с Emirates, а един е в процес на ремаркетинг, което означава, че ще бъде предоставен на нов оператор.
"Противно на общоприетото схващане, A380 е широко признат като най-добрия начин за летене, предлагащ несравним комфорт и характеристики, които водят до уникално преживяване при пътуване", заявяват от компанията.
Макар че за новите превозвачи е по-често срещано да вземат самолети на лизинг в началото на дейността си, Global отбеляза, че пълната стойност е била заплатена предварително. Въпреки че покупната цена на самолета не е заявена, фактът, че той ще бъде оборудван с приблизително 471 места в икономична, бизнес и първа класа, довежда до 8-цифрена сума.
"Придобиването на нашите самолети вместо лизинг показва нашия ангажимент за финансова сигурност и устойчивост още от първия ден", пише в съобщение за пресата главният изпълнителен директор на Global Airlines Джеймс Аскуит.
Той твърди, че планира да придобие още три самолета А380 "през следващите месеци" и да започне да лети с тях между Обединеното кралство и САЩ от следващата пролет. Авиокомпанията е обсъждала и въвеждането на "геймърска кабина" на борда, но не е ясно дали това някога ще се осъществи.
По-изумителното е, че по-голяма част от компаниите - всъщност редица превозвачи като Air France, Thai Airways и Malaysia Airways - са изтеглили самолета поради високите му експлоатационни разходи.
Производството на модела приключи през 2021 г. поради по-ниския от очаквания брой поръчки, като Emirates беше единственият превозвач, който наистина инвестира в идеята с повече от 120 закупени самолета. Няколко превозвача - включително Singapore Airlines и Lufthansa - също продължиха да летят с A380 след пандемията.
"В края на краищата трябва да се изправим пред фактите, а ние видяхме, че строим А380 по-бързо, отколкото хората ги поръчват", заяви през 2019 г. Боб Ланге, ръководител на отдела за бизнес анализи и пазарни прогнози на Airbus.
Снимки: Airbus