Изследователи от Kellogg School of Management са разработили метод за сканиране на мозъчните вълни на зрителите. В проведеното изследване са сканирали над 120 киноманиаци, които са били свързани с ЕЕГ мозъчни монитори, докато гледат трейлъри. Изследователите са използвали тази информация, за да видят кои трейлъри задържат вниманието на зрителите и колко сходни са мозъчните им вълни.

Този метод, наречен "невронно сходство", е чудесен начин за предсказване дали един филм ще е се превърне в бокс-офис хит. Изследователите са тествали над дузина филмови трейлъри и X-Men: Days of Future Past е безспорният победител и властелин на мозъчните скенери, докато Mr. Peabody and Sherman се представил най-зле.

Учените добавят, че невронното сходство е предвидило бокс-офис представянето на двата филма и че тази технология е най-малко с 20 процента по-точна от други, по-малко научни проучвания.

Тагове: