Apple често подхождат с уважение към конкурентите си или поне не ги нападат директно. Но когато има борба за надмощие, всичко e позволено. Този път в опит да защити операционната си система от постоянния конкурентен и политически натиск компанията публикува нов доклад, включващ реални данни за това, как зловредният софтуер влияе на мобилните устройства. Специално внимание е обърнато на статистиката, че операционната система Android е между 15 и 47 пъти по-застрашена от зловреден софтуер в сравнение с iOS.
Докладът, озаглавен „Изграждане на надеждна екосистема за милиони приложения - анализ на заплахата от външни приложения“, в 28-те страници обхваща теми като:
- Текущ анализ на заплахи за мобилни устройства
- Скрийншоти на често срещан зловреден софтуер за мобилни устройства
- Как зловредният софтуер атакува мобилни устройства
- Рискове от отваряне на екосистемата на iOS
- Ограниченият механизъм за разпространение на приложения извън App Store
В доклада са споменати и последните „популярни“ вируси за Android като Banker.BR, TeaBot и BlackRock, последният от които краде идентификационни данни за вход от 450 онлайн услуги и се представя като популярното приложение Clubhouse.
Както се вижда, компанията всячески се опитва да избяга от предложените от САЩ и Европа нови регламенти, които целят да отворят екосистемата на Apple и да позволят на потребителите да инсталират приложения извън AppStore. Днешният документ идва като продължение на ръководството, публикувано през юни, относно ползите на AppStore.
Apple отново заявява, че отварянето на iOS за приложения от други онлайн магазини би „нарушило защитата на поверителността и сигурността, които направиха iPhone толкова защитен, и би изложило потребителите на сериозни рискове за сигурността“.
Може би трябва да се спомене, че Apple са решили да цитират проучване не не кого да е, а на ветераните от NOKIA, които през 2019 година са публикували същите тези „между 15 и 47 пъти“. Поне за едно са прави: „че мобилният зловреден софтуер вреди на потребителите, компаниите, разработчиците и рекламодателите“, но като цяло всички ще бъдат „изложени на риск“, ако се наложи отварянето на iOS за външни приложения. Компанията споменава и редица други фактори като рискове от хакерски имитации на AppStore, които да рекламират безплатен или разширен достъп до несъществуващи услуги или изключителни функции.
Като контрапункт европейският комисар по конкуренцията Margrethe Vestager заяви по-рано, че Apple не трябва да използва съображения за поверителност и сигурност като щит за антиконкурентно поведение - изказване, което Epic Games определено биха аплодирали.
Снимки: Shutterstock
Виж още: Apple не трябва да бърза със следващата голяма иновация, защото пазарът е на нейна страна