Опасенията на анализаторите за бъдещето на Apple са ежедневие и съвсем очаквано доведоха до популярния израз: Apple е обречена. Но на хоризонта се появява отличен контрапункт, според който за Apple е жизненоважно бързо да намери и да пусне The Next Big Thing в технологиите. 
Според Бенедикт Еванс е без значение какви са прогнозите за бъдещето на компанията, а простият факт е, че тя надеждно продължава да превръща идеите в пари - дори ако частта „точно по график“ не е съвсем точна. 
„Всяка година с хирургическа прецизност Apple доставя още един нов набор от хардуер и софтуер и друг набор от технологии, които се вписват в десетилетия стратегически план. Дори Microsoft през 90-те никога не са могли да постигнат това.“

„Apple бе пионер на компютрите, а след това загуби пазара и едва оцеля. Но сега компанията е по-голяма от компютрите - днес се използват повече iPhone и iPad, отколкото всички персонални компютри, взети заедно, и те работят с чипове, създадени от Apple, които изпреварват всичко от Intel или Qualcomm.

 
„В ерата на Microsoft всичко в технологиите беше като аксесоар за компютър, но сега компютрите са аксесоари за смартфони, а Apple се справя със смартфоните много добре.“
Това не важи за всички обаче. Доста малко потребители виждат Mac като основно устройство, а геймърите също биха оспорили твърдението. Едно обаче е вярно за потребителите на масовия пазар: смартфонът е центърът на техния дигитален живот. 
Евънс признава някои от предизвикателствата пред гиганта. По-специално приходите от услуги ще бъдат засегнати от антитръстовите мерки. Приходите от App Store ще продължат да се колебаят и не е ясно колко дълго компанията ще може да продължи да печели 10 милиарда годишно от Google като търсачка по подразбиране на iPhone. Но компанията ще процъфтява въпреки двете затруднения. 
Той твърди, че има твърде много притеснения относно това, колко време ще отнеме на Apple да пусне следващата голяма продуктова категория: 
„Междувременно тя ще продължи да произвежда определен вид продукт за определен вид клиенти. Това е планът още от оригиналния Macintosh и по някакъв начин всичко, което се промени, е това, колко повече от тези клиенти има. Оригиналният Mac продаде няколкостотин хиляди бройки през 1984 г., но сега Apple продава половин милион iPhone всеки ден. Apple и пазарът се сляха.“ 

Снимка: Pikrepo

Виж още: Няколко мрачни аспекта на изкуствения интелект, които вещаят опасности за човечеството

 

Тагове: