По-рано тази година ООН обяви, че женският глас в гласовите асистенти засилва вредни стереотипи. Според доклад на Организацията на обединените нации фактът, че повечето гласови асистенти са полово определени като млади жени, засилва вредните стереотипи, че жените са послушни и готови на всичко, за да се харесат, дори когато са наричани с неприлични имена.
Докладът „Намаляване неравенството между половете по отношение на дигиталните умения чрез образование“ призовава компании като Google, Amazon, Apple и Microsoft да спрат да правят гласовите си асистенти жени по подразбиране.
В интервю за Business Insider продуктовият мениджър на Google Брент Уорд заявява, че решението на компанията е чисто технологично. Според нейните проучвания по-високите тонове в женския глас се разбират по-лесно, тъй като имат по-ограничен честотен отговор и английски гласове, които не идват от човек, се разбират по-лесно, ако имат характеристиките на женски глас.
С други думи интернет гигантът поне засега не се поддава на криворазбраните изкривени социални тенденции и взима решения за продуктите си на база на това, какво е най-добро за потребителите. Разбира се, ако гласовият асистент на Google работеше с мъжки глас, най-вероятно щяхме да чуем обвинения защо компанията не е дала представителство на нежния пол.
Справка с гласовите асистенти на пазара показва, че те масово използват женски глас, който от психологическа гледна точка е предпочитан, когато се нуждаете от помощ и напътствия. Все пак към момента Google Assistant в САЩ има 11 различни гласа с мъжки и женски варианти.
Виж още: Една от най-редките професии се практикува от двама души в България. Разберете повече за нея