Китайските приложения за мобилни устройства са новият горещ хит в САЩ. През миналото тримесечие, което обхваща пeриoда от юли до септември, приложенията, разработени от китайски компании или с големи китайски инвестиции, са генерирали приходи от 745 милиона долара. По данни на маркетинговата компания Sensor Tower разходите по такива приложения са скочили с 65 процента спрямо миналата година.
Американците ca харчили почти 3.5 милиарда долара за стоте най-печеливши приложения в App Store и Play Store през Q3 и на китайските приложения се падат 22 процента от тази стойност. 25 от приложенията в топ 100 идват от Китай. За сравнение през Q3 2018 в топ 100 е имало 21 китайски приложения. На свой ред повечето от тези 25 приложения са игри, като мобилната версия на PUBG е на първо място.
Така въпреки търговската война между САЩ и Китай китайските приложения се представят много добре в Америка. Поне част от това се дължи на факта, че повечето американци всъщност нямат представа, че част от любимите им приложения са разработени в Китай.
„Повечето американски потребители нямат представа, че тези игри са създадени или притежавани от китайски компании. Истината обаче е, че средният потребител в САЩ изобщо не се интересува от това“, коментира анализаторът Серкан Тото от Kantan Games.
Виж още: Милиони хипнотизирани пред екрана за премиерата на Apple TV+