Таблетите определено позагубиха от популярността си през последните няколко години, а с навлизането на гъвкавите смартфони подобен тренд вероятно ще продължи да бъде валиден и през следващите няколко години. Разбира се, с усъвършенстването на технологията при таблетите от висок клас, те ще продължат да имат своята ниша и дори потенциално да я разширят.
В случая за последните тримесечие говорим именно за увеличаване на пазара на таблетите с 1,9% спрямо същия период на предходната година.
Прочети още: Настана време за гласуване и печелене на награди (големи)
Информацията е на Data Corporation (IDC), а големите печеливши и основни виновници за позитивните резултати на сегмента са Apple и Amazon. Apple е лидер с пуснати в продажба 31,4 процента от всички таблети. Най-търсеният продукт на компанията е стандартният нов модел на iPad. Следва Amazon, владеещ 14,5 процента от общия пазар, благодарение на своите Fire таблети.
Любопитен за отбелязване факт е, че Huawei и Samsung са двамата губещи, предвид занижените количества пуснати в продажба таблети – при Samsung с -13,9 процента, докато при Huawei -4,4 процента.
Корейският гигант държи 12,3 процента от общия пазар (от 14,6 процента през 2018). При Huawei числата са 9,5 процента, докато друга китайска компания – Lenovo, държи 6,7 процента от пазара на таблетите.