По-рано тази седмица IDC съобщи, че Apple е доминирала в индустрията за носими джаджи през последното тримесечие, по-специално в подкатегорията "умни слушалки", благодарение на нарастващата популярност на AirPods. Сега от Canalys идва нов доклад, който се фокусира единствено върху сегмента на носимите фитнес гривни, който включва продажбите на интелигентни фитнес гривни, интелигентни часовници и фитнес тракери.

За Q3 Xiaomi има най-много продажби в категорията в световен мащаб, като е доставила 12.2 милиона бройки със 74.4% ръст на годишна база и достига 27% пазарен дял за тримесечието. Ръстът на Xiaomi се приписва на "силните вътрешни показатели и агресивната експанзия в чужбина".

Apple се нарежда на второ място с 15% пазарен дял, където 60% от доставките се падат на най-новата Apple Watch Series 5 линия от часовници.

Huawei се класира на трето място с 5.9 милиона единици и 13% пазарен дял и отбелязва 243% годишен ръст благодарение на нарастващите продажби в Китай. Fitbit съставлява 8% от пазара и беше единственият доставчик, при който не се наблюдава голям ръст в сравнение с миналата година. Samsung се класира на пето място с 6% пазарен дял, като продажбите в Азия се повишиха благодарение на базовия фитнес тракер Galaxy Fit.

В Америка Apple се представя по-добре от очакваното благодарение на търсенето на своята много актуализирана Watch Series 5, от който са продадени 3.5 пъти повече бройки по време на премиерното му тримесечие в сравнение със Серия 4 Apple Watch. Междувременно Серия 3 стана по-евтина, като увеличи продажбите на Apple в сегмента за тази четвърт.

В Азиатско-Тихоокеанския регион (без Китай) Fitbit и Samsung влязоха в сегмента на нискотарифните тракери, в които Xiaomi доминираше известно време. В сегмента на EMEA (Европа и Близкия изток) агресивният тласък на Xiaomi в Европа с фитнес тракери с ниска цена наистина увеличи продажбите на компанията.

И накрая, в Китай пазарът нарасна с 60%, като лидер е Xiaomi, макар Huawei да следва близо благодарение на 290% увеличение от миналата година. По-голямата част от растежа на Huawei идва от бюджетни тракери.

"Huawei ще се сблъска с все по-големи предизвикателства, за да поддържа темповете на растеж с линията на Watch GT, тъй като ще бъде принуден да излезе с нови функции, които наистина могат да доведат до подобрения в дългосрочен план", коментира Canalys.

Apple също отчете растеж в Китай с продажби на новата серия 5 Apple Watch.

Виж още: Apple продължава да не дава на властите достъп до данните на iPhone