Netflix не убива киносалоните. Поне такова е заключението на ново проучване, според което хората, които ходят по-често на кино, също така консумират и повече стриймнг съдържание. Това противоречи на общоприетото разбиране, според което възходът на дигиталните развлечения удря пряко посещаемостта в кината.
Ако е достоверно, проучването показва, че двете форми на консумация на развлекателно съдържание са повече допълващи се, отколкото противоречащи си. Проучването сочи, че хора, отишли на кино поне девет пъти за последните 12 месеца, стриймват и много повече съдържание в сравнение с онези, които са посетили киносалона само един или два пъти през годината. По-запалените посетители стриймват средно по единадесет часа на седмица в сравнение с другите, които стриймват средно седем часа на седмица.
Още по-любопитно е, че проучването е по поръчка на асоциацията на кино собствениците, която от доста време критикува Netflix за решението на компанията да пропуска кинопремиерите в салони за сметка на разпространение само през платформата.
Валидно е и обратното – хората, които избягват кината, стриймват и по-малко филми и сериали у дома. Почти половината от онези, които не са посетили киносалон в последните 12 месеца, не са стриймвали никакво съдържание онлайн.