Norton и Avast, двама от най-големите играчи на пазара на антивирусен софтуер, се договориха за сливане, при което главният изпълнителен директор и настоящ шеф на Avast ще заеме позиция в борда на NortonLifeLock. Norton, който след придобиване през 2019 г. е официално известен като NortonLifeLock, е базиран в САЩ, докато Avast работи от Чехия. Планът е да се поддържат тези две бази на операции.
Трябва да се отбележи, че в тези дни повечето потребители са изгубили навика си да разчитат на отделна антивирусна програма. Една от основните причини за това е защитата от вируси и заплахи, която е неразделна част от Windows през последните няколко версии на платформата.
Разбира се, някои може и да настояват, че тази защита не е достатъчно добра, но по-голямата част от Windows потребителите просто оставят тези твърдения да преминат покрай тях. Все пак вече всички имаме няколко десетилетия опит и "здравословното" чувство на подозрение се появява винаги когато посещаваме по-тъмните кътчета на мрежата.
Тази промяна принуди антивирусните компании да се развият в нови области, като Avast и Norton първоначално тръгнаха в малко различни посоки. Всъщност в прессъобщението, което придружава новината, се споменава, че Norton се смята за „глобален лидер в областта на кибернетичната безопасност на потребителите“, докато Avast е „глобален лидер в областта на цифровата сигурност и поверителност“. В прессъобщението също има много „убедителни причини и комбиниране на марки“, както бихте очаквали.
Основните посочени предимства са:
- Ускорява се трансформацията на потребителската кибер безопасност с новата компания с над 500 милиона потребители;
- Комбинират се силата на Avast в поверителността и силата на NortonLifeLock в идентичността, създавайки широко и допълващо продуктово портфолио извън основната киберсигурност;
- Укрепва се географската диверсификация и се улеснява разширяването в бизнес сегментите;
- Отключва се създаването на значителна стойност с допълнителен потенциал за увеличаване от новия капацитет за реинвестиране за иновации и растеж
Така или иначе факт е, че нуждите на потребителите, що се отнася до киберсигурността, се променят и това сливане има смисъл. Не е ясно колко дълго двете продуктови линии ще продължат да поддържат брандовете си, но очакваме те да се слеят в бъдеще. Avast е уважавана компания заради безплатните ѝ продукти, така че може да се окаже, че нейното присъствие не е нещо, от което някой би се отказал лесно.
Снимка: NortonLifeLock
Виж още: Изкуствен интелект ще разпознава дали сте болни от COVID-19 според кашлицата ви