Текст: Тони Димитров.

Кой е най-успешният и най-продаваният модел на Lamborghini? Не, не е нито страховития Countach, нито култовото Diablo, нито могъщото Murcielago. Правилният отговор е скромното Gallardo. Приблизително 7100 броя от автомобила са напуснали фабриката в Sant'Agata Bolognese, Италия, откакто е стартирало производството му през 2003 г.

Малко история
През гореспоменатата 2003 г. Lamborghini представя нов модел спортен автомобил, който е с по-скромни габарити, конски сили и най-вече цена от флагмана на компанията Murcielago. Моделът е нарeчен Gallardo, на името на известна порода бойни бикове, и е позициониран в класа на Ferrari 360. Новото Lamborghini веднага си спечелва почитатели, като една от главните причини за това е страхотния дизайн, дело на Люк Донкерволке (Luc Donckerwolke). Негов е и дизайнът на Murcielago като и двете му творения са отличени с престижната Red Dot награда.
Обликът на Gallardo обаче далеч не е единственото забележително в него. Автомобилът разполага с всичко нужно за един суперспортист мощен двигател, система за задвижване на четирите колела, спортен интериор и всичко това на атрактивна цена. След редица модификации на Gallardo през годините, включително и открита spyder версия, се стигна до тазгодишното автомобилно изложение в Женева, където бе представено новото поколение на модела Gallardo LP560-4.

Moщна елегантност
Дизайнерската философия на Lamborghini oт революционния Countach насам е еволюирала доста, но е запазила същността си автомобилите излъчват сила и агресия чрез резки, остри линии и почти пълна липса на декоративни елементи. Благодарение на тази философия моделите на италианската компания не само изглеждат зашеметяващо, но разполагат и със завидна аеродинамика.
Gallardo LP560-4 не прави изключение. Обновената предница изглежда по-агресивно и е подчинена на геометрични форми. Отворите за въздух са уголемени, а спойлерът под тях е по-нисък и издаден напред. Новите фарове са оборудвани с дневни LED светлини във формата на Y. Този мотив присъства и в задните светлини, като там диодите изобразяват три пъти буквата Y. Задната част на автомобила също е претърпяла редизайн като дифузера, бронята и калниците правят силуета още по-мощен и внушителен от този на предшественика си. Впечатление прави интегрираната във въздушния спойлер камера за обратно виждане, образ от която се визуализира на екран в салона. В резултат на наглед леките промени по екстериора, аеродинамиката на новото Gallardo е подобрена с 31%, което прави автомобила още по-стабилен и устойчив при висока скорост.

Функционалност и лукс

Както повечето съвременни спортни автомобили, и Gallardo LP560-4 разполага със спортно ориентиран интериор, който обаче в никакъв случай не би могъл да се нарече спартански. Освен спортното усещане чрез ниско разположените спортни седалки, металните педали, изобилието от карбон и кръглите аналогови прибори, салонът на автомобила предлага и висока доза лукс. Пред клиента стои избор от голям набор цветове и материали за тапицерията, както и различни нива на оборудване. Наблегнато е на индивиудализма на всеки произведен автомобил и съответствието му с вкуса и характера на притежателя му. Стереоуредба, климатична инсталация, навигационна система, мултимедиен модул... Списъкът с екстри, които могат да бъдат добавени в салона е солиден.

V10 + 4
За новото поколение на модела е разработен изцяло нов V10 двигател с обем 5.2 литра, който при 8000 об./мин. създава впечатляващата мощност от 412 кВ (560 к. с.). Максималният въртящ момент на агрегата е 540 Нм и е постиган при 6500 об./мин. Новият мотор е с ъгъл на цилиндрите от 90 градуса и освен че е по-мощен и с по-нисък център на тежестта от стария, е и по-икономичен и екологичен от него. Комбинираният разход на гориво на LP560-4 възлиза на отличните за спортен автомобил 13.7 л. на 100 км. За предавките се грижи обновената e-gear автоматична трансмисия на Lamborghini, с която смяната на скоростите се извършва с до 40% по-бързо отколкото с трансмисията на предното поколение Gallardo. Трансмисията предлага няколко режима на работа в зависимост от предпочитанията на водача, както и възможност за ръчно превключване от скоростния лост или бутони зад волана.

Гордост на автомобила е и новата система за перманентно задвижване на четирите колела. Цифрата 4 в наименованието LP560-4 означава именно това. Системата разпределя въртящия момент към предния и задния диференциал в пропорция 30:70. Задният диференциал разполага със система за ограничено приплъзване а предния е с възможност за електронно блокиране при нужда.

Тагове: