YouTube разкри повече подробности за начина, по който работят исковете за нарушени авторски права. Според платформата над 2.2 милиона от подадените искове, или около 60% от тях, се разрешават в полза на YouTube потребителя, който е качил съдържанието, докато малко под 1.5 милиона са в полза на ищеца. Логично над 99% от всички искове между януари и юни идват през системата Content ID, която автоматично наблюдава YouTube за потенциални проблеми с авторски права. Останалата част се продават с инструментa Copyright Match. Носителите на авторско право могат да поискат видеото нарушител да бъде премахнато и/или да получат приходите, които то генерира. По-рано тази година YouTube въведе опция за самите създатели на съдържание да проверяват дали качваният от тях материал не нарушава авторски права, и да премахват проблемни части от клиповете.

YouTube потребителите отдавна критикуваха платформата за начина, по който се уреждат подобни искове. Дори когато много от тях са очевидно неправилни, те могат да загубят пари и репутацията им да пострада от наказания за клипове или цели канали.

Въпреки че новият доклад дава реална представа за мащабите на подобни искове, YouTube признава, че никоя система не е съвършена и че е невъзможно за алгоритъма да отчете комплексни правни особености при използването на някои авторски материали.

Снимка: CNSA/CLEP

Виж още: Дигитална трансформация на финансовата индустрия: водещите тенденции за 2022