Ако не сте импулсивни купувачи, тогава ви е познато усещането, при което посвещавате завидно количество време в проучване на продукти. Първо в главата ви се заражда идеята да притежавате даден продукт, след което започвате да четете ревюта и накрая достигате до самото закупуване, а при повечко късмет се сдобивате отстъпка или намаление. Но преди да финализирате поръчката не пропускате да прочетете мненията на останалите потребители. Понякога прави впечатление, че те са или “прекалено” положителни, или просто липсват. Разбира се, цялата тази процедура може да бъде опростена и създателите на Fakespot предлагат точно това. 

Приложението, налично за Android и iOS, забелязва фалшивите отзиви и ви уведомява за това. Към този момент то работи единствено с мобилната версия на Amazon, но създателите му обещават, че скоро ще бъдат покрити eBay, BestBuy, Wallmart и Sephora. Fakespot преглежда всички отзиви за даден търговец не само за конкретен продукт, но за целия му “каталог”. Освен това се търсят модели: определени граматични или правописни конструкции и грешки, групирането на прекалено много положителни/отрицателни коментари и т.н. Създателите на Fakespot споделят, че разчитат на изкуствен интелект, който е анализирал над 8 милиарда публикувани в интернет рецензии. Разбира се, и при този метод могат да бъдат засечени неправомерни отклонения, но поне е някакъв ориентир в този “океан” от продукти. 

Снимки: Unsplash

Виж още: Лъвът на MGM потегля към Amazon срещу 8.45 милиарда долара