Според доклад на Bloomberg Spotify инвестира прекалено много в подкасти, в които всъщност не се говори. Според доклада компанията може да увеличи годишната си брутна печалба с цели 38 млн. долара, ако насочи потребителите си към т.нар. подкасти за бял шум.
Този формат възпроизвежда различни видове релаксиращи звуци в цикъл - като статично електричество, разбиване на вълни или дъжд - и са по-популярни, отколкото си мислите. Една от причините е, че Spotify неволно ги е пробутвала на потребителите благодарение на "алгоритмичния си натиск за "разговорно" съдържание (в сравнение с музика)" според Bloomberg.
Създателите на тези "подкасти" печелят пари от рекламите, които се пускат по време на епизодите им. Миналата година доклад на Bloomberg предположи, че създателите на подкасти за бял шум могат да прибират поне 18 000 долара месечно от рекламите, поставяни от Spotify; сега той съобщава въз основа на вътрешни документи, че към януари 2023 г. подкастите за бял шум съставляват 3 милиона часа дневно потребление в Spotify.
Когато Spotify забеляза, че изпраща потребители към подкасти за бял шум, платформата започна уж да обмисля дали да не извади тези предавания, да забрани бъдещи качвания и да подтикне потребителите към други видове съдържание. Този план обаче така и не се реализира. "Въпросното предложение не се осъществи - продължаваме да имаме подкасти за бял шум в нашата платформа", заявява говорител на Spotify пред Bloomberg.
Въпреки че Spotify твърди, че подкастите за бял шум са безопасни в платформата, нещата могат да се променят. Както съобщава Bloomberg, някои подкастъри на бял шум са забелязали, че епизодите им подозрително изчезват от платформата.
Снимки: Unsplash
Виж още: Spotify продължава да трупа потребители, на които да вдига таксата