Ако сте сред Premium потребителите на Spotify, по всяка вероятност вече сте получили съобщението, че месечната такса на абонаментния ви план се увеличава. На фона на вечно нарастващите цени поредната по-висока такса едва ли ви изненадва особено, но определено не става въпрос за положително преживяване. Още повече предвид факта, че не сте сами в него - през второто тримесечие на 2023 г. броят на активните месечни потребители на Spotify се е покачил до 551 милиона, след като бяха привлечени 36 милиона нови слушатели. Това представлява 27-процентно увеличение на броя на ползвателите на стрийминг услуги и е исторически рекорд за гиганта, който наскоро публикува своя отчет за приходите. Макар че не всички нови потребители са се регистрирали за Premium акаунт, Spotify също имаше рекордно второ тримесечие, що се отнася до броя на Premium абонатите. Компанията посрещна 10 милиона платени потребители - с 3 милиона повече от прогнозите - и увеличи абонатите си със 17% на годишна база. Това не е исторически рекорд, но очевидно е и най-доброто второ тримесечие, което Spotify някога е имала в това отношение.
С увеличаването на таксите, това изглежда като огромен ръст и при приходите, но всъщност ситуацията не е точно такава. Въпреки огромния приток на нови потребители Spotify все още има значителни загуби. Общите ѝ приходи за периода са 3.5 млрд. долара (3.2 млрд. евро), което е с 11% повече от миналогодишните. Въпреки това тя отчита и коригирана оперативна загуба в размер на 123.7 млн. долара (112 млн. евро). Spotify обвини за тези загуби спирането на своите подкаст предавания, както и излишните недвижими имоти и обезщетенията за служителите, освободени поради преструктурирането на компанията. Ако си спомняте, наскоро гигантът в областта на аудио стрийминга направи големи промени в подкаст стратегията си и прекрати няколко оригинални продукции.
Според The Wall Street Journal, Spotify е съобщила на инвеститорите, че ще повиши цените, за да излезе на печалба. Това означава, че потребителите в САЩ вече трябва да плащат поне 11 долара на месец, а подобна съдба предстои и за тези, които ползват услугата в Обединеното кралство, Канада, Австралия, Нова Зеландия и Хонконг. Компанията очаква забавяне на регистрациите за премиум абонамент поради по-високите си цени за третото тримесечие на годината. От 10 млн. нови платени потребители през второто тримесечие тя очаква да добави 4 млн. премиум абонати през третото тримесечие. Въпреки това тя смята, че увеличението на цените "ще има минимално въздействие върху общите приходи" и все още очаква да спечели 3.65 млрд. долара (3.3 млрд. евро) през това тримесечие.
Снимки: Unsplash
Виж още: Музиката, генерирана от изкуствен интелект, скоро няма да спечели Грами