От края на 2021 година всички говорят за iPhone 14: слуховете се надпреварваха за достоверност, потребителите нямаха търпение да разберат на какви иновации ще заложат от Apple и неусетно се достигна до така заветния момент. Някои очаквания се потвърдиха, други останаха да чакат следващата генерация, но се оказа, че калифорнийците от Купертино все пак са допуснали грешка. И тя носи името iPhone 14 Plus. Какво се обърка?

 
По описание моделът разполага с голям дисплей, най-новия iOS, процесор, който превъзхожда повечето телефони с Android, и всичко това придружено от най-добрия живот на батерията, който бихте очаквали от смартфон. Но според последните доклади Apple са намалили производството на iPhone 14 Plus, за да се фокусират отново върху iPhone 14 Pro и Pro Max. Слуховете са, че това решение е дошло, след като е бил направен анализ на продажбите за първите няколко месеца след официалното представяне.  
Според анализаторите съдбата на iPhone 14 Plus е била предначертана, просто някой не се е вслушал във вечните пазарни закони. Когато потребителите вземат решение дали да подменят устройствата си, те си поставят бюджет. Съответно iPhone 14 Plus попада в средния клас смартфони, но му липсват онези отличителни качества, които биха довели до закупуването му. След като от компанията взеха решение всички нови функции да бъдат ексклузиви единствено за Pro моделите, потребителите пресметнаха, че за няколко долара повече е по-добре да изберат iPhone 13 Pro Max.  


iPhone 13 Pro и 13 Pro Max на Apple предлагаха невероятни камери, високи честоти на опресняване и издръжливи батерии и сега тези елементи бяха прехвърлени към iPhone 14 и 14 Plus. Но има и някои изключения: 60 Hz дисплеи не могат да се сравняват със 120 Hz на 13 Pro Max – дори прехваленият му живот на батерията е приблизително толкова добър, колкото на 13 Pro Max.   
Ави Грийнгарт от Techsponential коментира за Digital Trends, че без да знае вътрешните очаквания на Apple, би било трудно да се определи колко далеч е стигнал моделът при постигането на тези цели. 
„Най-общо казано, Apple постигна изключителен успех в издигането на потребителите до върха на своята гама – потребителите са готови да платят повече, за да получат подобрени изображения, възможности на дисплея и процесор на iPhone 14 Pro и iPhone 14 Pro Max. Това е особено вярно на пазари, където операторите силно субсидират телефони за потребители с добър кредит; защо не вземете най-доброто, когато не плащате повече за него?“ – каза Грийнгарт. 
Ян Стрийяк, асоцииран директор в Counterpoint Research добавя: „Мисля, че Apple 14 Plus удари сляпо място по отношение на комбинацията от цена и спецификации. Съгласен съм с вас, че вероятно се свежда до цената; това е доста скъпо за възприеманите незначителни надстройки. Потребителите се интересуват повече или от големите надстройки на 14 Pro и Pro Max, или от „сравнително достъпния“ базов 14. Мисля, че 14 Plus изпадна през празнината между тях“.  

Оказва се, че Apple се постави в конкуренция със самия себе си. Освен това на пазара се появиха и интригуващи модели на Samsung и Google Pixel, които просто оставиха iPhone 14 Plus на дъното на класацията.   
Apple може официално да продава само няколко модела, но iPhone 14 Plus се конкурира с множеството с големи екрани – от iPhone 11 Pro Max до 13 Pro Max, всички на много по-атрактивни цени. Изглежда, че дори продуктите на Apple не са имунизирани от ефекта на Apple. 

Снимки: Apple

Виж още: Apple отново отчита ръст на продажбите в края на годината

Тагове: