Платформата за комуникации Zoom може да има амбиции да разшири бизнеса си отвъд видеоразговорите. Според The ​​Information компанията е прекарала голяма част от последните две години в разработването на свои собствени клиенти за имейл и календар. Известен вътрешно като Zmail и Zcal, Zoom може да обяви приложенията на годишната си конференция Zoomtopia през ноември.

Вероятно се питате дали светът се нуждае от друг пакет за продуктивност? От гледна точка на Zoom, The Information предполага, че компанията може да види приложенията като основни за своето оцеляване. На пръв поглед Zoom се справя по-добре от повечето галеници на пандемията, като наскоро записа 1.1 милиарда долара тримесечни приходи. Но зад тези резултати компанията отбеляза бавен растеж и цената на акциите ѝ падна до нивата отпреди пандемията.

Освен това тя се намира в същата ситуация, с която много компании, конкуриращи се с Google и Microsoft, трябваше да се справят наскоро. Една съществена слабост на Zoom е, че много фирми използват приложението във връзка с Workspace и Office 365. Това са всеобхватни пакети, които могат да покрият по-голямата част от нуждите на една компания за производителност. На пазар, където фирмите непрекъснато се стремят да намалят разходите, това не е добра позиция. В същото време е трудно да се види как клиентите за имейл и календар помагат на Zoom да победи своите конкуренти, когато Google и Microsoft са прекарали години в усъвършенстване на Gmail и Outlook и тези продукти доминират на пазара.


Снимка: Unsplash

Виж още: Дали смартфоните ще успеят да изпратят DSLR в забвение?