Наред с въвеждането на последните промени в програмата за самообслужване в Европа, Apple сподели и нов информационен документ, озаглавен "Дълъг живот по дизайн". Документът е посветен на подхода на Apple към дълголетието, принципите на компанията за ремонтни дейности и "истината за комбинирането на частите" в апаратите.

"Проектирането на най-добрите, най-дълготрайни продукти в света изисква да се постигне баланс между издръжливост и ремонтопригодност, като същевременно се осигуряват постоянни софтуерни актуализации - и ние постоянно търсим нови и иновативни начини да изпълним тази мисия", казва Джон Тернус, старши вицепрезидент на Apple по хардуерно инженерство.

Новият документ включва няколко забележителни статистически данни за дълготрайността на продуктите на Apple:

iPhone запазва поне 40 % от стойността си в сравнение със смартфоните с Android, като разликата в стойността се увеличава дори при по-старите модели iPhone.

Има стотици милиони iPhone-и, които се използват повече от 5 години - и броят им продължава да расте; продуктите на Apple остават в употреба по-дълго от конкурентните устройства.

От 2015 г. до 2022 г. процентът на извънгаранционните ремонти е намалял с 38%.

За iPhone общите ремонти за случайни повреди са намалели с 44% след въвеждането на подобрените корпуси, започвайки с линията iPhone 7.

Когато защитата от проникване на течности беше въведена с iPhone 7 и iPhone 7 Plus, ремонтите за повреди, причинени от течности, намаляха със 75%.

Предоставянето на възможност за ремонт на задното стъкло на iPhone 15 като отделен модул понижи разходите за ремонт на клиентите с над 60%.

85% от населението на САЩ се намира в рамките на 30 минути път с кола от магазин на Apple, оторизиран доставчик на услуги на Apple (AASP) или независим доставчик на услуги за ремонт (IRP).

88% от батериите на трети страни, тествани в проучване на UL Solutions, се запалват или експлодират при поне един тест.

В новия информационен документ Apple подчертава и своите "принципи за ремонт":

Принцип 1: Въздействие върху околната среда
Принцип 2: Достъп до услуги за ремонт
Принцип 3: Безопасност, сигурност и неприкосновеност на личния живот
Принцип 4: Прозрачност при ремонта

И накрая, в документа е разгледана една от спорните практики на Apple в областта на ремонтите: сдвояването на частите. Apple обяснява:

"Свързването на частите е практика на използване на софтуер за идентифициране на съставните части чрез уникален идентификатор. Apple използва сдвояването на части, за да улесни достъпа до ремонт и да го направи по-прозрачен за клиентите, като същевременно гарантира, че всяко устройство - и съхраняваните в него данни - остава защитено и работи оптимално. Това не е с цел да се окаже натиск върху потребителите да се обръщат към Apple за своите ремонти - в действителност Apple извършва по-малко от една трета от извънгаранционните ремонти. Освен това процентът на гаранционните и извънгаранционните ремонти за Apple в периода 2015-2022 г. е намалял съответно със 78% и 38%, което отразява повишеното качество и надеждност на устройствата".

Снимка: Unsplash

Виж още: Най-голямата триизмерна карта на Вселената разкрива идеи за нова теория на физиката (ВИДЕО)

 

Тагове: