Технологичният гигант Apple от Купертино съобщава, че през фискалната 2024 г. е сглобил iPhone-и в Индия на стойност 14 млрд. долара. Според доклад на Bloomberg, който се позовава на източници, близки до въпроса, Apple вече произвежда около 14% от флагманските си устройства в Индия, което се равнява на около 1 от 7 iPhone.
Тайванските производители Foxconn и Pegatron са помогнали основно на Apple да увеличи производството си в Индия. Докато Foxconn сглобява близо 67% от произведените в Индия iPhone-и, Pegatron Corp допринася с около 17%.
Apple все по-често проявява интерес към диверсифициране на веригите си за доставки, за да намали зависимостта си от Китай при производството на своите изделия, като се има предвид глобалното политическо напрежение.
Съобщава се, че за да стимулира своята индийска екосистема, компанията планира да предложи жилищни помещения на своите работници в съответствие с моделите на индустриални жилища, използвани в Китай и Виетнам. Според медийни доклади повече от 78 000 единици са предвидени за изграждане по тази схема.
Apple се разраства в Индия както по отношение на производството, така и на търговията на дребно. Преди година компанията откри два магазина в Индия, за да навлезе на пазара на дребно. Според съобщения в медиите тя планира да открие още магазини в страната занапред.
Компанията очевидно не оставя никакви варианти, за да победи конкурентите си на пазара. С очаквани приходи в размер на 8 млрд. долара за страната, компанията е произвела 10 млн. iPhone-а в Индия през миналата година, като е заела първото място по приходи на марката смартфони в Индия, оставяйки зад себе си южнокорейския си конкурент Samsung.
През 2023 г. на Apple се падат 23% от приходите от смартфони, въпреки че завладява само около 6.5% пазарен дял по обем.
През февруари Apple Индия премина значителния етап на продажби от 8 млрд. долара. Това е втората поредна година, в която производителят на iPhone отбелязва ръст на продажбите от над 40%. Според Тим Кук в момента бизнесът на компанията в Индия се движи в голяма степен от продажбите на iPhone и по-широкото възприемане на продуктите ѝ от предприятията.
Снимка: Unsplash
Виж още: Навсякъде, където има камера, има риск: милиарди потребители са изложени на нежелано наблюдение