Въпреки че в последните седмици сериозно се занимаваме с хакерската атака срещу Sony Pictures, днес се появи по-различна информация в интернет. Този път не става въпрос за груби думи към някоя холивудска звезда, нито за борба срещу Google. Не, този път ще поговорим за смартфон – Sony Xperia Z4.

В Gizmodo се появи снимка на следващия флагман на японския производител, която е изтекла заедно с множеството информация, която ни заля след целенасочената хакерска атака срещу Sony Pictures. В последните издания на филмите, посветени на Джеймс Бонд, агентът залага на марка Sony за своя смартфон. Това ще се случи, ако информацията е вярна и в Spectre, където в ролята на смартфона влиза Xperia Z4.

 

 

Според снимките ни очаква нов дизайн, въпреки че разполагаме само с концептуални кадри, открити в пощата на Майкъл Линтън, изпълнителен директор на Sony Pictures Entertainment (SPE). В писмо до него Джордж Леон, вицепрезидент на потребителски маркетинг, изпраща предварителен дизайн, придружен от информация за таксите, които ще поучи SPE. Снимки на Даниел Крейг с телефона ще донесат на звездата 5 млн. долара.

Освен снимката на Xperia Z4, която може да не бъде напълно точна поради последващи промени в дизайна, писмото е интересно като пример за икономиката на продуктовото позициониране (Сам/Даниел най-вероятно са режисьорът Сам Мендес и актьорът Даниел Крейг, а Барбара е продуцентът Барбара Броколи):

„В момента от Sony Electronics събират нужното, след което ще ни уведомят какво имат. Sony Mobile ни предостави необходимите визуализации на новите Z4 телефони, които са планирани за май/ноември 2015 година. Прилагам визуализациите.

Барбара разполага вече с тях и ще се срещне със Сам/Даниел, за да ги обсъдят. При Mobile всичко е наред, само очакват включване от нас. Барбара иска да вземе такса за позиционирането на телефона. От Sony са готови да отделят за маркетинг/рекламна кампания 18 млн долара, но тя ще изисква допълнителна такса за позициониране. В миналото от Sony Electronics/Mobile не са плащали подобна такса, но са плащали следното:

• 18 млн. долара за рекламиране в популярни медии и канали
• 5 млн. долара бюджет производство, включително телевизия, печат, дигитални канали и т.н.
• 5 млн. долара за Даниел Крейг
• 1 млн. долара лицензионна такса за EON за пускане на лимитирана Bond версия на телефона (които междудругото от Sony Mobile така и не си възвърнаха, но ги платиха).

Днес в бюджета на Sony Electronics влиза следното:

• 18 млн. долара за рекламиране в популярни медии и канали
• 5 млн. долара за Даниел Крейг
• 5 млн. долара бюджет производство

Можем да спестим бюджета за Даниел Крейг и да убедим Sony да платят на Барбара 4 млн. за продуктово позициониране. Без Даниел този път. Отказваме се от това. Оставащият милион (или по-малко) може да е за използване на Q? Парите за Барбара трябва да осигурят използването на 007, както и барабана на пистолета, но без Даниел.“

 


Приложените снимки са повече от интересни. Въпреки че снимките са концепция, от Sony са достатъчно сигурни в дизайна, за да го изпратят на студиото. От изтеклата информация научваме за различни варианти, но за съжаление най-интересният - „стъкленият“, не прилича на този, който виждате на заглавната снимка. Интересно е, че заключеният екран ще разполага с нов облик.

 

 

От изтичането на информация научаваме и за някои интересни концепции за умни часовници, които наподобяват по-скоро фитнес тракъри. Независимо дали това е финалният облик на Xperia Z4 или не, Sony върви по правилния път.

Вижте още: Пиратството като форма на протест