С малки изключения Apple и Samsung заемат първите две места всяко тримесечие, когато става въпрос за глобален пазарен дял на смартфони. Сега нов доклад за пазарния дял подчертава пълното им господство, когато става въпрос за реално печелене на пари.

Counterpoint Research публикува своя доклад за пазарния дял на смартфоните за първото тримесечие на 2023 г., в който се посочва, че Samsung е номер едно с ~22% от световния пазар. В същото време Apple е на крачка от корейската марка, като на нея се падат ~21% от доставените смартфони. Xiaomi допълва челната тройка с дял от ~11%.

OPPO и vivo влизат в челната петица, заемайки съответно ~10% и ~7% от пазара. Нещата обаче стават доста интересни, когато разгледаме производителите, които печелят най-много пари.

Counterpoint съобщава, че Apple и Samsung заедно формират 96% от глобалните оперативни печалби на смартфоните, като Apple има лъвския пай (малко над 80%).

Фирмата за проследяване отбелязва, че средната продажна цена (ASP) на Samsung за тримесечието е била 340 долара, което представлява 17% годишно увеличение. Компанията не посочи ASP за Apple, но нито един от най-новите iPhone не е с препоръчителна цена под 800 USD.

Така или иначе канибализирането на печалбите от страна на Apple и Samsung се случва, въпреки че марки като Xiaomi увеличиха продажните си цени през последните години.

Например компанията наскоро пусна на пазара флагманския телефон Xiaomi 13 Pro на стойност 1300 евро (~1435 долара), а Xiaomi 13 Ultra се очаква да премине тази граница, когато бъде пуснат на пазара в световен мащаб през следващите месеци. Дори в серията Redmi Note 12 на фирмата от среден клас вече има устройство, чиято цена започва от 500 евро (~552 долара). Така или иначе Xiaomi постигна "леко" увеличение на ASP за тримесечието.

Xiaomi не е единственият производител, който или увеличава цените си, или пуска по-премиум модели, тъй като компании като OPPO и vivo също поемат по този път с някои устройства. Така или иначе не се изненадвайте да видите по-високи цени и повече премиум телефони в бъдеще, тъй като все повече марки наблягат на цялостната рентабилност пред обема на доставките. Това също не е изненада, като се имат предвид спадащите продажби на смартфони през последната година.

Снимка: Unsplash

Виж още: Америка може би е открита от хората 10 000 години по-рано, отколкото се смяташе досега

 

Тагове: