Става ми много тъжно, когато видя подобно нещо да се случва с обещаващо заглавие като Battleborn на Gearbox. Ако се прочели превюто ни на този ексцентричен шутър, вече сте разбрали колко забавна и уникална по рода си е самата игра. За съжаление обаче от самото начало успехът й бе обречен. Излязла малко преди фурора Overwatch, Battleborn не успя да се наложи на шутър сцената. Екстравагантността й, нетипичните механики и недостатъчно добре разработените мултиплейър карти доведоха до бързо отдръпване на вниманието от нея. Естествено, не я подмина й въпросът, доколко си струва парите, зададен също и към Overwatch. За разлика от Overwatch обаче Battleborn нямаше напълно изяснена финансова схема. Тя излезе на пазара за 60 долара/евро и намеци за вкарване на микротранзакции и възможности за платени експанжъни. Е, микротранзакциите вече са факт. С новия пач, който ще бъде пуснат утре, пазарът с реални пари в играта се разширява. Но вместо това да й помогне, както Gearbox очакват, то вероятно ще забие последния пирон в ковчега на нейната нерелевантност.
Трудно е да убедиш хората, че една игра си заслужава 60-те евро, когато веднага при влизане им се напомня, че могат да похарчат от 1.99 до 49.99 евро в нея за пакети с премиум валутата й - Platinum. Можете да похарчите тези реални пари само за различно оцветени скинове на 26-те героя в Battleborn, както и за специални пози. Ще кажете: "В Overwatch положението е същото!". Не, не точно. Overwatch дава възможност да изкарате игровата валута с участие в мачове. Освен това с реални пари може да купите само Loot Box-ве, от които теглите скинове, пози, гласове и т.н. на случаен принцип. Макар микротранзакционният характер на практика да е подобен на този на Battleborn, Overwatch и съотвено Blizzard могат да си го позволят заради титаничната популярност на геройския шутър.
Да се върнем на проблема на Battleborn и Gearbox. Студиото сподели, че търсят какво друго могат да продават за реални пари, което да не афектира естествения прогрес на играта. Т.е. да не се окажем в pay-to-win ситуация (печелят тези, които плащат повече). Проблемът е, че Gearbox вече са в такава ситуация. Battleborn не може да избие инвестицията си и в момента студиото се хваща за сламки.
Наистина е депресиращо да гледаш как нещо подобно се случва с потенциално интересен продукт като Battleborn. Новината, станала по-широко известна днес, но първоначално разкрита в този блогпост на сайта на Gearbox още на 13.06, замъглява положителните промени. Ще има 5 нови, напълно безплатни герои, още мултиплейър карти и ъпдейти. И това е страхотно! Но адекватно ли е изобщо да се вкарват микротранзакции в игра, продавана на същата цена като завършен продукт от рода на Uncharted 4 например? Отговорът на обикновения геймър е "По-скоро, не". Микротранзакциите ще успеят да отблъснат много настоящи Battleborn играчи. А когато безплатните ъпдейти се появят, вече ще е много, много късно играта да бъде възродена.
Ако още не сте го направили, хвърлете поглед на най-доброто от Е3 от конференциите на Sony, Microsoft, Nintendo, Bethesda, Ubisoft и Electronic Arts.