Интересът към умните часовници на Apple е огромен, въпреки че все още дори не е обявен официално. Последният слух вдига летвата още по-високо – технологичната компания работи с партньори, които разбират от часовници – Swatch, и (най-вероятно) други популярни производители.
Според VentureBeat iWatch няма да излезе в един или два модела, а широка серия с много производители. Идеята е да се таргетират възможно най-голям брой различни групи – „от гийк до шик“. За да успее да достигне толкова различни хора, Apple явно не се притеснява да сподели славата на бранда си.
Swatch може би не звучи като най-елитната компания за часовници, но определено е най-голямата. С пазарна капитализация от 33.5 милиарда долара, швейцарският* конгломерат произвежда часовници за всеки джоб и китка под 18 различни бранда.
Друга компания, за която се коментира евентуална връзка с Apple е Timex – марка, която вече има опит с умните аксесоари от серията си фитнес часовници Ironman. С анонсът на Health Kit на WWDC стана ясно, че това ще е една от целите и на iWatch, така че двете компании със сигурност биха си паснали. Освен това има и други прецеденти за сътрудничество на Apple с партньори за елементи от устройствата – технологията за следене на движението в iPod и iPhone е на Nike.
Гигантът от Купертино със сигурност се е фокусирал върху идеята за умни часовници и смята да ги изпълни не само с усещане за нови технологии, а и мода, за което говори желанието да работи с опитни в бранша партньори. Значи ли това, че няма да видим истински iWatch? Не, най-вероятно компанията ще изработи и поне един модел със собствения си бранд за всички заклети Apple фенове.
*Корекция: швейцарски вместо шведски