Аудиокасетите, които някога бяха изключително популярни и които повечето от нас в момента едва ли помнят, изглежда започват тихичко да се завръщат на сцената. Да, компактните дискове и цифровата медия си остават най-разпространеният метод за съхраняване и предаване на информацията. Виниловите плочи са в известен застой, но компактните аудиокасети през изминалата година се радват на небивало търсене.
Президентът на National Audio Company (NAC) Стив Степ споменава, че неговата компания, занимаваща се с производство на касети, през 2015 година е фиксирала своеобразен рекорд относно търсенето на този вид носители. При това интересът към аудиокасетите непрекъснато нараства – според неговите думи продажбите са се увеличават с 20% всяка изминала година. Но през 2015 този ръст е достигнал зашеметяващите 31%, което в сравнение с предишните години е рекордно високо постижение.
„Ние никога не повярвахме в края на аудиокасетите“, казва Степ. Според него, когато конкуренцията е започнала да излиза от пазара след появата на CD, неговата компания е започнала да изкупува оборудването от затворените предприятия. При това повечето покупки са били направени на символични цени. Първо са затворили малките компании, после по-големите и накрая са се предали и „акулите“ в бизнеса. През цялото това време Степ е изкупувал тяхното оборудване. Дали иде времето да жъне богата реколта? Предстои да видим, но според данните на някои агенции за анализ много от изпълнителите, особено независимите, остават лоялни към аудиокасетите в продължение на много години. И досега много от меломаните купуват различни произведения на различни музиканти именно в този „старовремски“ формат.
През септември миналата година Bloomberg публикува информация, че в момента NAC има действащи договори с гиганти като Sony и Universal. 70% от касетите на компанията са с музика, а другите 30%, които се предлагат на пазара, са празни. Възможно е ръстът на продажбите да е свързан с носталгията на поколението от 80-те години на миналия век или пък просто звученето на този необичаен носител да допада на все повече от младите хора. Тенденцията ще бъде определена по-ясно през тази година.