Хората в съвременното общество непрекъснато се стремят да имат повече скъпи вещи, повече пари, всевъзможни придобивки, изобщо - лукс. Един от символите на лукса е скъпата кола. Сега ще ви представим едни от най-скъпите автомобили, продадени на аукцион. Подредени са във възходящ ред - от най-евтината към най-скъпата.

Ето ги и тях.

 

 

 

 

Mercedes-Benz 540K Special Roadster 1937 г., $8,252 млн.

Предвоенният автомобил е дело на инженера Ханс Густав Рор и се изработва само по поръчка. От него са създадени само 26 бройки, които са продадени на известни личности, сред които хитлеровите министри Гьоринг и Гьобелс. Колата разполага с 5.4-литров осемцилиндров двигател с турбокомпресор. Благодарение на това, автомобилът се превръща в най-бързият сериен модел за времето си, развиващ до 180 километра в час. През 2007 г. колата е продадена на аукциона RM Auctions на неизвестен купувач. До този момент собственик на машината е бил шефът на F1 Бърни Екълстън.

 

 

 

Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe 1931 г. $9,7 млн.

Това е един от шестте най-луксозни автомобила Bugatti  на серията Royale от 30-те години на миналия век. „Сърцето" на модела е авиационен 12.7-литров осемцилиндров двигател с мощност 300 конски сили. Колата е дълга 6.4 метра, тежи  3.1 тона и може да развива скорост до 160 километра в час. Купувач за луксозния модел така и не се намира. Интересна история от времето на Втората световна война пък превръща колата в истински ветеран - за да не бъде конфискувана от нацистите, тя е зазидана от семейство Бугати в една от стените на частния им дом. През 1950 г. автомобилът е купен за 3000 долара от известния американски състезател Бригс Кънингам. През 1987 г. шикозната машина е продадена на търг на Christie's за $9,7 млн. Купувач е шведският милионер Ханс Тулин, който през 1990 г. също продава ретро бижуто за сумата от 15.7 милиона долара на японската компания Meitec Corporation.

 

 

Ferrari 250 GT SWB California Spyder 1961 г., $10,89 млн.

От този модел са произведени 50 бройки с къса колесна база и 50 - с дълга. Първите са със спортен двигател с мощност 277 конски сили, а вторите - с мотор от 250 конски сили. Вариантът с късата база позволява на собственика да развива скорост от 240 километра в час. До 2008 г. автомобилът принадлежи на холивудския актьор Джеймс Кобърн, известен от класиката „Великолепната седморка". През май същата година на аукциона RM Auctions колата е продадена за почти 11 милиона долара, като купувач става британският радио и телевизионен водещ Крис Евънс.

 

 

 

Ferrari 250 Testa Rossa 1957 г., $12 млн.

Това е един от най-известните спортни автомобили на компанията, произведен в периода 1957-1958 г. От него са пуснати само 22 бройки. Всички са снабдени с трилитрови двигатели V12 с мощност 300 конски сили и развиват скорост до 270 километра в час. На търга RM Auctions от май 2009 г. в град Маранело колата е продадена за рекордната сума от 12.2 милиона долара. Това се оказва най-високата до този момент стойност за кола, продадена на аукцион RM Auctions. Името на продавача и купувача така и остават тайна. Известно е обаче, че този екземпляр многократно е взимал участие в различни международни състезания и нееднократно е финиширал първи.

 

 

 

Ferrari 250 GTO 1963 г., $17,7 млн.

Става дума за една от 36-те спортни Ferrari 250 GTO, пуснати през 1962-1963 г. Автомобилът е със задно предаване и е снабден с трилитров V12 двигател с мощност 290 конски сили. Способен е да развива скорост до 280 километра в час. Въпросната машина е продадена през май 2010 г. за $17,7 млн. по време на канадския аукцион RM Auctions. Купувач за пореден път става запаленият по коли на Ferrari колекционер Крис Евънс. Много от автомобилите му са редки модели на италианската компания, сред които и шест бели и две черни Ferrari-та.

Говори се, че друг автомобил от същата серия е продаден дори още по-скъпо - за 28 милиона долара, през 2008 г. Тъй като става дума за частна продажба обаче тази сума не е официално потвърдена и до днес.

 

 

 

Bugatti Type 57SC Atlantic 1936 г, $38 млн.

Този красавец с авангарден дизайн е създаден през 30-те години на миналия век. Използва двигател с мощност 200 конски сили и може да постига максимална скорост до 200 километра в час. От серията са направени общо три автомобила. В оригиналния си вариант до наше време би трябвало да са останали едва два от тях. Небесносиньото Bugatti на снимката е произведено през 1936 година по поръчка на третия барон Ротшилд - Виктор. Предпоследният собственик на автомобила е известният колекционер Питър Уилямсън, който през 1971 г. плаща 59 000 долара за него. През май 2010 г. на аукциона Gooding and Company колата е продадена за $38 млн., което е най-голямата в историята сума, вложена в покупката на автомобил. Купувач е американският бизнесмен и колекционер на френски автомобили Питър Малин. Втората кола от серията се намира в колекцията на известния американски моделиер и фанатичен любител на автомобили Bugatti - Ралф Лорен.

 

 

Тагове: