Първоначално, думата „SPAM" се е появила през 1936 година. Разшифрована тя означава „Spiced hAM" (пикантна шунка) и е била знак за месни консерви. След Втората световна война останали огромни запаси от тези консерви, направени за снабдяване по време на войната не само на американските войници, но и на съюзническите войски. За да продадат не особено „свежата" си продукция, компанията Hormel Foods е провела може би първата по своя род рекламна кампания. Думата „SPAM" се е набивала в очите от всеки ъгъл, от витрините на евтините магазини, написана е била и върху автобусите и трамваите, присъствала е дори на фасадите на сградите и във вестниците. Рекламата на консервите „SPAM" е била предавана непрекъснато по радиото.
Но световна известност, използваният в натрапчивата реклама термин добива благодарение на знаменития скеч „Спам" от популярното телевизионно шоу „Летящият цирк на Монти Пайтън" (1969 г). Смисълът на скеча се свежда до това, че в едно кафе всички блюда в менюто съдържат „SPAM", някои дори по няколко пъти. Когато главният герой в скеча влиза в това кафе, заедно с жена си, иска да му донесат меню без „SPAM", но така или иначе сервитьорката му предлага такова с „неголямо количество спам". В субтитрите към имената на действащите лица също е добавена думичката..спам. Общо взето, в този скеч „спамът" се споменава точно 108 пъти (може би малко повече от споменаването му в тази статия).
През 1986 година на конференциите на Usenet се появили множество еднакви съобщения от някой си Дейв Родес, който рекламирал нова финасова пирамида. Заглавието гласяло - „Изкарай куп пари", а в писмото се съдържала инструкция как да направим това. Авторът със завидно упорство продължил да дублира своите текстове и те така втръснали на получателите, че започнали да ги сравняват с рекламираните в скеча консерви.
Така на думата „спам" се прикрепило ново значение, по-късно възприето в компютърната терминология за обозначение на нежеланите рекламни послания.