Ново палеонтоложко проучване доказа, че бронтозавърът наистина е съществувал като отделен биологичен вид. Противоречивият динозавър е открит и класифициран през 1879 г. от Отнийл Марш. През 1903 г. негов колега, палеонтологът Елмър Ригс, декласифицира бронтозавъра като биологичен вид и предлага теорията, че откритите останки са на млад представител на друг вид динозавър.

Това мнение остава популярно в следващия век, но скорошното подробно изследване на мултинационален екип от учени доказа, че бронтозавърът наистина е съществувал. Откритието е направено след компютърен анализ на стотици анатомични особености на различни видове динозаври. Откритието е част от мащабен проект, който изследва в подробности много от откритията, направени по време на Bone Wars – период в края на XIX век, в който са открити голям брой динозаври. Много от откритията, направени по това време, съдържат грешки и неточности, което се дължи най-вече на силната конкуренция между учените и ограниченото време, с което те са разполагали.

Видяхте ли динозавъра с ужасяващи ръце?