За да разберем максимално повече за еволюцията на една планета, е важно нейната повърхност и горна кора да бъде изследвана в дълбочина. Откриването на специфични детайли обаче – като плътност и гъстота – е доста сложна задача. Сега учени от NASA са открили начин да анализират кората на Марс и да направят по-точни изчисления, базирани на откритата информация.

Спрямо данните, които имаме от Марс до момента, NASA са взели предвид топографията (промените в наклона и възвишенията) на повърхността на планетата. Това, в комбинация с данните за гравитационното поле е осигурило представа за кората на Марс. Така е установено, че тя е с доста по-ниска плътност от предполаганото до момента. Учените вярваха досега, че плътността й е много близка до тази на дъното на земните океани. В публикуваното изследване се казва още, че вариациите на повърхността на планетата са много сериозни, а ниската плътност най-вероятно се дължи на почви от порест тип. Цялостно откритията дават по-ясна представа на учените за вътрешността на Марс и по-добри насоки за това, как се е формирал Марс и как е еволюирал.