Някои лица, сцени и изображения са по-запомнящи се от други. Това се дължи на факта, че мозъкът ни постоянно филтрира нова информация и решава дали тя да бъде съхранена или не. Екип от учени от MIT създаде алгоритъм, който предвижда кои изображения е вероятно да бъдат запомнени. Софтуерът базира анализа си на човешко поведение. За да го “научат” на това, изследователите са провели продължителни тестове с контролна група. Тестовете показват, че повечето хора са склонни да запомнят и забравят едни и същи групи от изображения.
Благодарение на информация за човешко поведение, алгоритъмът се справя с 30% по-добре от своите предшественици. Освен да прецени дали едно изображение ще бъде запомнено или не, софтуерът може да анализира и кои части от него са най-запомнящи се. В бъдеще технологията вероятно ще се използва в образованието за създаването на по-ефективни учебни материали и в рекламната индустрия.
Знаете ли, че Пентагонът тества импланти за стимулиране на паметта?