Учени откриха разновидност на студоустойчива бактерия, заради която млякото прокисва, даже при съхраняване в хладилника. Това пише в статия, публикувана в списание International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology и цитирана от РИА.

Когато започнахме да изучаваме бактериите, живеещи в суровото мляко, открихме, че много от тях не са били идентифицирани по-рано. Ние описахме една от тях, Chryseobacterium oranimense, която може да расте и при ниски температури и да отделя ферменти, развалящи млякото, казва един от авторите на изследването Малка Халперн от университета в Хайфа, Израел.

Новите технологии позволяват да се понижи значително количеството бактерии в пастьоризираното мляко. При пастьоризацията се разпадат и голямо количество ферменти, от които млякото се вкисва. Само ферментите на устойчивата на студ бактерия успяват да издържат загряването и после да развалят млякото или млечните продукти.

Млякото обикновено се охлажда след доене, за да се ограничи количеството на микробите. По време на изстудяването бактериите, които могат да растат при температура от +7 градуса започват да доминират и играят главна роля в прокисването, казва още израелската изследователка.

Тя казва още, че в нейната родина компаниите оценяват загубите на мазнини и белтъчини в млякото заради студоустойчивата бактерия на 10 процента.