Екип учени от Калифорния, САЩ, откри потенциален лек срещу оплешивяването. Жан Ривие и колегите му от Института за биологични изследвания „Салк” са направили откритието съвсем случайно. Те изследвали действието на потенциален медикамент срещу храносмилателни смущения – astressin-B. Тестовете били проведени върху генетично модифицирани мишки, които произвеждат хормона CRF (corticotrophin-releasing factor – кортикотрофин-освобождаващ фактор) в извънредно големи количества. Този хормон води до оплешивяване на по-възрастните екземпляри мишки.

Ривие и колегите му инжектират гризачите с антистресовия хормон astressin-B и след три месеца проверяват какъв е резултатът. Оказва се, че всички плешиви мишки вече имат козина. При по-късни тестове калифорнийските учени откриват, че при млади опитни екземпляри инжектирането на хормона astressin-B пречи на оплешивяването им, а при възрастни, вече плешиви животни, възстановява окосмяването. Ривие подчертава, че преди да стане ясно дали потенциалният лек срещу олисяването на темето работи и при хора, трябва да бъдат проведени още много тестове.